Bekering

  • maart 27, 2018

“Kind, jij bent altijd bij mij en al het mijne is van jou.” (Luk. 15:31 – HSV)

Er is een tijd in mijn leven geweest dat ‘bekering’ een theologische term of voorwaarde was. Je MOET bekeerd zijn. Vaak dan ook nog met het opgeheven vingertje. Een fase in mijn leven waar ik op zoek was naar Gods liefde. Ook dat is een tijd geweest waar ik dingen geleerd heb.

Toch heb ik vanuit Gods liefde een andere visie gekregen op ‘bekering’. Je kunt niet over bekering spreken zonder het hart van God.

Weet je wat bekering is? Het is God die je toeroept, ‘Laat Me je gezicht zien, Ik wil je stem horen. Ik wil hem of haar zien wie Ik zo intens liefheb’.

Bekering is geen religieuze stap in je leven. Bekering is het door Jezus voorgesteld worden aan de Vader. Jezus neemt je bij de hand en door het gangpad heen neemt Hij je mee naar de Vader. Aan het eind van het gangpad staat Vader God met Zijn handen uitgestrekt om je te ontvangen.

De rollen moeten worden omgedraaid. Het is niet ons zoeken, het is niet onze bekering. Het is de Vader die het jou toefluistert, ‘Ik ben jouw Vader! Wil jij Mijn kind zijn?’ Er is niemand die God zoekt en niemand die goed doet. Weet je waarom? Omdat God de initiatiefnemer is. Hij zoekt jou! Hij wil jou aan Zijn hart. Hij houdt van jou met een eeuwige liefde. Tijdloos en ongelimiteerd. Hij had je al lief voordat je bestond, zelfs al voordat de wereld bestond. Toen al, was het plan voor jouw leven bij Hem bekend.

Misschien kun je het dogmatisch allemaal niet begrijpen. Ik wil je vragen om dieper te gaan dan dogmatische en theologische leringen. Dieper dan wat je in je verstand kunt bevatten. Vraag God de ogen van je hart te openen. Dit leert je geloven vanuit een hoger perspectief, Gods gedachten over jou. Kom tot Jezus, Hij is de Weg naar de Vader. Hij neemt je bij de hand en stelt jou als de zoon of dochter aan Hem voor. Hij is altijd al je Vader geweest. Hij heeft alles gedaan om je terug te krijgen. Wil jij Zijn kind zijn?

Vader, ik bid dat religie plaats zal maken voor intimiteit. Dat religieuze bolwerken zullen worden afgebroken en dat Uw Koninkrijk ruim baan zal krijgen. Een Koninkrijk van intimiteit! Vader, bouw Uw Koninkrijk! Laat Uw glorie zien en Uw heerlijkheid schijnen.

Bron: Vaderhartkaartjes
Artikelnummer: VHK- 039
Uitgever: Vaderhart.nl

Leave a Reply

Your email address will not be published. Fields marked with * are required

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.



Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.