Door Zijn striemen

  • maart 27, 2018

Als ik zo terug denk aan de conferentie van 27 oktober, dan denk ik daar met veel warmte in m’n hart aan terug.

Wat een geweldig stuk verdieping hebben we daar met elkaar mogen beleven. Wat is het toch geweldig als je zo dichtbij God mag komen en zoveel intimiteit met Hem mag beleven. Het was ook heel erg fijn om als Christenen onder elkaar zoveel met elkaar te delen. Ik heb de diensten als super ervaren. Vooral de genezing van een oude wond in mij heeft me heel erg gelukkig gemaakt.

Van mijn jeugd af heb ik veel te maken gehad met pesterijen, afwijzing, waardoor ik erg onzeker werd. Ik heb (ondermeer) daarvoor bevrijdings pastoraat ontvangen, en ben daarbij van die geest van afwijzing, afgeholpen. In de naam van Jezus ben ik daarvan bevrijdt. Echter de mensen die mij dit aangedaan hadden, had ik wel met mijn mond vergeven, maar in mijn hart koestede ik nog steeds wrok naar hen. Ik wilde dat niet los laten, ook al was me dit al meerdere keren verteld wel te doen.

Toen Gerard in de zaterdagmiddag dienst begon over genezing, begon ik het al te voelen, dat God mij iets wilde duidelijk maken deze middag. Ik merkte steeds meer dat bijna alles wat gezegd werdt voor mij bedoelt was. God raakte me tot in de kern van mij ziel om daar, die wonden, die pijn, en verdriet te herstellen, en me vrij te maken.

Na de dienst wilde ik tegen Marry vertellen dat ik zo geraakt was in de dienst. Op het moment dat ik begon te vertellen over dat de Heilige Geest me duidelijk had gemaakt dat ik die personen moest vergeven, barstte ik in huilen uit. Ik brak gewoon van binnen. Voor m’n gevoel heb ik het naar God uitgeschreeuwd. Op dat moment openbaarde de Heilige Geest zich op een manier over mij die ik met geen pen kan beschrijven. Ik heb het samen met Marry en Ronald beleden, en bij God neergelegd. Op dat moment voelde ik de liefde van de Here Jezus via hen in mij stromen.

Ik ben toch wel zo gelukkig dat ik dit aan Jezus heb mogen geven, en dat Hij het voor mij wil dragen, sterker nog Hij heeft het gegooid in de diepte der zee. Zijn striemen zijn ons genezing geworden. God zal alle tranen van hun ogen afwissen.

Ook de bidstonden en de zangdiensten vond ik geweldig. Ik vond het ook heel fijn dat er de mogelijkheid was om zaken bij het kruis van de Heer te brengen. Ik heb daar gebruik van gemaakt door al die mensen die mij pijn gedaan hadden daar te brengen. Ik besef ook dat dat de beste plaats is om ze te brengen, ook zij hebben de Heer nodig, ook al beseffen ze dat misschien nu nog niet.

Eerlijk zeggen, het is moeilijk om voor mensen te bidden die je wat hebben aangedaan, maar als je het doet, geeft dat een enorme bevrijding.

Jezus roept ons op om in vrijheid te leven, waarom zouden we ons dan deze vrijheid laten benemen door de tegenstander de kans te geven om wrok en agressie in ons hart te zaaien. Door te vergeven ben je kneedbaar voor de Pottenbakker, dan kan Hij wat met je beginnen.

God zegene jullie allemaal

Bron WWJB Conferentie – Terug naar de eerste liefde

Leave a Reply

Your email address will not be published. Fields marked with * are required

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.



Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.