Wie is Jan?

Voorstellen
Jan is een gewone gast met wat ongewone puntjes in zijn leven, die hem juist zo bijzonder en speciaal maken. Jan komt oorspronkelijk uit Urk en is geboren in 1972. Hij is vader van 3 meiden, Joëlle, Shekinah en Sarah Yisca. Zijn hart ligt bij mensen! Bemoedigen is hem op het lijf geschreven. Hij gelooft in God en niet in zomaar een god. Hij gelooft dat God Zijn Papa is en hij Zijn geliefde zoon. Een God die toegankelijk en vrij benaderbaar is. Een God die hem voortdurend vergeeft, genade bewijst, opricht, troost, liefde bewijst en een bron van veiligheid is. Mogelijk gemaakt door Jans oudste Broer, Jezus Christus!

Zinloos geweld
Eén van de ongewone puntjes in Jans leven is dat Hij een beetje ‘anders’ is. In 1990 heeft hij door zinloos geweld een hersenbloeding gekregen met als gevolg vier weken coma. Hierdoor is Jans leven op z’n kop komen te staan. Jan is gevoelig en inlevend. Het ongewone, het ‘anders-zijn’, siert hem!

Identiteitscrisis
Zijn identiteitscrisis op 17 jarige leeftijd werd eigenlijk alleen maar erger door het geweld wat hem had getroffen. De jaren daarna werden getekend door hardheid en ongenade omdat hij niet wist wie hij was. Vanuit zijn gebroken jeugd werd ‘vechten om mee te tellen’ eerder zijn identiteit.

Thuis situatie
Gebrokenheid heeft zijn leven getekend. Niet alleen het zinloze geweld, maar ook de tijd dat hij in veiligheid dacht op te groeien (opvoeding en thuissituatie), was vol van gebrokenheid, liefdeloosheid en eenzaamheid. Voor de mens is een huis alleen niet voldoende. Een huis hoort gevuld te zijn met de atmosfeer van een ‘thuis’. Een plek waar je mag ‘zijn’ zoals je bent. Dit gemis heeft Jans leven getekend en met hem miljarden meer mensen.

Ongewone puntjes
Ondanks de ongewone puntjes in Jans leven, was dit voor God totaal geen argument om hem maar door te laten sukkelen. God houdt ongelooflijk veel van ongewone mensen, mensen die wat anders zijn. Voor God bestaat er geen ‘anders-zijn’. God heeft Jans ongewone puntjes gebruikt om Zijn Koninkrijk te bouwen en mensen te vertellen over wie Hij voor hen ECHT wil zijn.

Vaderhart.nl
Jan is 1 van de leiders van stichting Vaderhart.nl waar ze mensen helpen in hun identiteit. Hun bron is het Vaderhart van God omdat er geen andere bron is die zo vol van liefde, acceptatie, aanvaarding, herstel en veiligheid is, zodat mensen vanuit Gods Vaderlijke liefde herstel vinden in hun identiteit. Er is niets beter dan om vanuit een stabiele en gezonde identiteit beslissingen en keuzes te maken in je leven.

God
Jan mag dan wat ongewone puntjes in zijn leven hebben, maar het mooie is dat God Jan gebruikt in Zijn Koninkrijk om vanuit zijn eigen leven mensen te vertellen wat het is om je identiteit te funderen op Iets waar het niet gaat om wat je doet, maar om wie je BENT. Dat Iets is voor Jan het allerbelangrijkste in zijn leven.

We willen Jan ook zelf aan het woord laten door middel van zijn blog ‘Gods gedachten over jou’ en het verhaal van zijn leven ‘Mijn zoektocht naar liefde!’

Veel zegen



Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.